سفارش تبلیغ
صبا ویژن


بسم الله
از امروز قصد دارم یک سری مطالب در مورد فرقه‌ی بابیت و بهائیت که قبلاً جمع‌آوری شده، روی بلاگ قرار بدم؛ امیدوارم مفید واقع بشه انشالله!
اصالت اعتقاد به مهدی موعود(عج) در منابع اسلامی
در قرآن مجید و احادیث منقول از حضرت محمد(ص) و ائمه‌ی اطهار(ع)، به خصوصیات حضرت مهدی(عج) و غیبت و قیام عدالت‌گستر ایشان، به طور مبسوط پرداخته شده است.
بیش‌از 130 آیه از آیات قرآن، توسط پیامبر اعظم(ص) و ائمه‌ی اطهار(ع) در رابطه با حضرت مهدی(عج)، تبیین و تأویل شده است. لازم به ذکر است که تا کنون بیش از 3000 جلد کتاب درباره‌ی حضرت مهدی(عج) نوشته شده است.
مدعیان دروغین مهدویت:
علی‌رغم همه آیات و احادیث، باید دانست که در طول غیبت کبری به واسطه‌ی تحریکات دشمنان اسلام، مدعیان دروغینی پیدا شدند که یکی از آن‌ها‌ "میرزا علی‌محمد شیرازی" بود که بهائیان به غلط و دروغ، او را قائم اسلام و مهدی موعود می‌دانند.
او ابتدا در سال 1260 هـ.ق (حدود 170 سال قبل)، در سن 25 سالگی در شهر شیراز برای یکی از مریدان شیخی‌مسلک خود اظهار بابیت و بندگی حضرت حجة‌بن‌الحسن‌العسکری را می‌نماید و ضمن مدارکی که از خود باقی گذارده، پیوسته ایمان خود را به وجود آن حضرت ابراز می‌کند؛ اما وی در ضمن این اظهارات ریاکارانه‌ی خود، دعاوی متناقضی از قبیل قائمیت، نبوت و حتی الوهیت را نیز داشته و هر جا هم که رسوا شده از همه‌ی آن ادعاها توبه و بازگشت نموده است. با وجود این که وی هیچ برهان و دلیلی بر اثبات حقانیت خود نداشته، اما افراد بابی و بهائی او را متأسفانه امام زمان می‌دانند.
چند سال بعد نیز، یکی از طرف‌داران باب به نام "میرزا حسین‌علی نوری" ملقب به بهاءالله، خود را جانشین باب دانسته و با ادعای پیام‌بری، فرقه‌ی بهائیت را تأسیسی نمود.
در این نوشتار کوتاه، تلاش می‌شود مطالبی بدون غرض و با نهایت واقع‌بینی، در زمینه‌های قائمیت، خاتمیت، الوهیت، انشعابات در بهائیت و سرانجام، قوانین و احکام، با استناد به کتاب‌هایی که مورد قبول جامعه‌ی بهائی است، ذکر گردد. در نهایت این با خواننده‌ی محترم است که با کمال بی‌طرفی، حق را از باطل تشخیص داده و سخن درست را از کلام نابجا باز شناسد.

اعتراف میرزا علی‌محمد باب راجع به امام زمان(عج)
1-  میرزا علی‌محمد صریحاً اعلام داشته که حضرت امام حسن عسکری(ع) دارای فرزندی به نام محمد بوده که قائم اسلام و صاحب‌الزمان است.(1)
2- در بخش توضیح لغات و اصطلاحات کتاب بیان فارسی، در تفسیر حرف میم می‌نویسد:« امام دوازدهم، محمدبن‌الحسن‌العسکری است.»(2)
3- آقای اشراق خاوری از مبلغان معروف بهایی،از قول میرزا علی‌محمد جمله‌ای نقل می‌کند:«من بنده‌ی امام‌دوازدهم،محمدبن‌الحسن‌العسکری هستم»(3)
4- یکی از مهم‌ترین اعترافات میرزا علی‌محمد شیرازی، نوشته‌ای به نام ابلاغیه‌ی ألف است. ترجمه و خلاصه‌ی چند فراز آن چنین است:« برخی نسبت داده‌‌اند که من ادعای امامت و یا رسالت کرده‌ام؛ خدا ایشان را به سبب این تهمت بکشد... عده‌ای دیگر نسبت بابیت داده‌اند؛ خدا ایشان را لعنت کند. از برای حضرت بقیةالله بعد از نواب اربعه دیگر نایبی وجود ندارد و هر کس چنین ادعایی کند بر همه واجب است که او را به قتل رسانند.» در این ابلاغیه وی همچنین صراحتاً بیان می‌کند که امام زمان، محمدبن‌الحسن‌العسکری(ع)، امام بر حق و حجت خدا می‌باشد.
بنابراین، با توجه به اظهارات فوق، کسانی که میرزاعلی‌محمد شیرازی، پسر میرزا رضای بزاز را قائم اسلام و امام دوازدهم می‌دانند:
-  چه دلیل و برهانی بر ادعای خود دارند؟
-  چگونه با این همه تناقض گویی باب، این ادعا را از او پذیرفته‌اند؟
- در پیش‌گاه پروردگار بزرگ، چه پاسخی خواهند داشت؟

توضیحات:
1-  علی‌محمد شیرازی، صحیفه‌ی عدلیه/27
2-  علی‌محمد شیرازی، بیان فارسی، بخش توضیح لغات و اصطلاحات/5
3-  اشراق خاوری: رحیم مختوم،ج 1/22 (در برخی چاپ‌ها ص 34)
4-  فاضل مازندرانی، اسرارالاثار 1/182-179

ادامه دارد...


نوشته شده در چهارشنبه 88/11/14ساعت 9:48 عصر توسط ساشا نظرات ( ) | |


:قالبساز: :بهاربیست: